Verkooptraject

Persoonlijke kennismaking:

We beginnen met een persoonlijke kennismaking. Tijdens dit vrijblijvende gesprek bespreken we de reden van de verkoop en horen we graag welke verwachtingen u van ons heeft. Ook leggen we uit hoe een verkooptraject eruit ziet, wat het kost en wat de voorwaarden zijn. Bovendien bekijken we uw woning van binnen en buiten om vervolgens een verkoopadvies te kunnen geven.

Advies:

Na de woningopname stellen wij het verkoopadvies op. Wij doen een uitgebreid vooronderzoek en vanuit hier stellen we een verkoopadvies met o.a. de te verwachte verkoopopbrengst, de vraagprijs en de verkoopstrategie die bij u past.

Publicaties:

Wanneer wij u woning in de verkoop mogen nemen, gaan wij aan het werk met:

  • Presentatieklaar maken van uw woning, eventueel aangevuld met een professionele verkoopstyling;
  • Professionele fotografie en interactieve plattegronden;
  • Optioneel de presentatie uitbreiden met 360º foto’s en een woningvideo;
  • Een aantrekkelijke woningbeschrijving;
  • Onderzoek bij gemeente, kadaster, VvE en doornemen van de eigendomsstukken
  • Inschakelen social media
  • Informeren van potentiële kopers in ons zoekersnetwerk
  • Opmaken van een (digitale) verkoopbrochure;
  • Plaatsing van een ‘’te koop’’ bord, zodat ook voorbijgangers geattendeerd worden;
  • Presenteren van de woning op onze eigen website, Funda en andere woningsites.

Bezichtigingen:

We plannen, altijd na overleg met u, de bezichtigingen in en leiden de geïnteresseerden rond in de woning.  Na iedere bezichtiging ontvangt u van ons een terugkoppeling met de eerste reactie van de kijkers.

Onderhandelingen:

Wij voeren, in nauw overleg met u, de onderhandelingen met de mogelijke koper. De verkoopprijs is belangrijk, maar ook de overdrachtsdatum en de ontbindende voorwaarden bespreken wij tijdens de onderhandelingen. Onze ervaring leert dat onze makelaars goede onderhandelaars zijn en gaan voor de hoogst mogelijk opbrengst van uw woning!

Koopovereenkomst;

Wij stellen de koopovereenkomst op, zodra er overeenstemming is bereikt. Eerst ontvangt u de concept koopovereenkomst. Wanneer alles duidelijk en akkoord is, zullen we de koopovereenkomst ondertekenen.

De overdracht van uw woning;

De door beide partijen getekende koopovereenkomst zenden wij naar de, door koper gekozen, notaris. Natuurlijk zijn wij ook aanwezig bij de eindoplevering van de woning. Bij deze laatste inspectie van de woning maken wij , u en de kopers een laatste ronde door de woning en zullen wij de meterstanden noteren.

Ook na de verkoop van u woning blijft u altijd welkom bij Makelaardij Jacobs. Wellicht heeft u nog advies nodig of een vraag over wonen.

Ieder huis heeft een ander verhaal en vraagt daarom om maatwerk. Wij begrijpen dat als geen ander.

Woning verkopen? Maak een afspraak met Makelaardij Jacobs. Bel 0318 – 41 81 18 of mail naar info@makelaardijjacobs.nl. Wij geven kwaliteit en deskundigheid voor scherpe tarieven!